リスキルでは企業様からの要望に応え、Assertive Communication Trainingをオンラインに対応し実施しております。
Assertive Communication Trainingは以下を狙いとした研修です。
Understanding how assertive communication can help build strong workplace relationships while reducing stress. Through various role-playing scenarios, participants will practice these skills in different situations and apply them to their work
LIVEオンライン研修はPCやタブレットを通してオンラインで行うLIVE研修です。参加型の研修とすることで、通常の研修と同等の効果を発揮できます。
LIVEオンライン研修はeラーニングとは違う形式の研修です。eラーニングはオンライン上のコンテンツを一人で確認しながら進める自学自習型のラーニングコンテンツを指します。
LIVEオンライン研修は、通常の集合して行う研修をオンライン化したものです。リアルタイムに講師が研修を行い、双方向での研修が行えることが特徴です。
Reskillのオンライン研修は次のように実施します。
使用システム | 基本対応はZoomを利用(他のシステムを利用する場合も対応可能) |
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研修人数 | 通常の研修と同様に各研修の特性による(最大300名まで対応可能) |
研修時間 | 通常の研修と同様に内容・要望により調整 |
ご自宅もしくは各企業様の会議室など、受講場所を問わず実施ができます。必要なのはインターネット環境とPCのみです(画面は小さいながらスマートフォンでも実施可能です)。
The purpose of this training is to help trainees develop assertive communication skills and build strong relationships in a respectful and stress-free manner in the workplace.
Organizations consist of a diverse range of individuals, and most of work must be carried out through communication between its members. Workplace relationships and communication have a significant impact on the efficiency and mentality of each employee, and are directly linked to team productivity.
Assertive communication helps create a communication friendly environment that increases each employee's work efficiency and protects their mental health. It also helps organizations improve workplace atmosphere and productivity, as well as prevent workplace harassment.
This training equips individuals with practical skills to communicate effectively, resolve conflicts peacefully, and create a more harmonious workplace.
By understanding the fundamentals of communication, participants will gain a deeper appreciation for its importance in building strong relationships and fostering a positive work environment.
With our multiple role-playing scenarios, trainees will gain practical assertive communication skills in dealing with different personalities and be able to apply those skills to their job right away.